Vad sa du, sa du?

På babyhaj.se kan du sätta vilket citat som helst i pränt.


"Min pappa har en jättelång snopp och en jättestor pung också." 

Det är kanske inte det första man vill att barnet ska kläcka ur sig, första inskolningsdagen på nya förskolan? Men det hände min kompis. Å andra sidan är nog förskolepedagoger rejält luttrade, de borde tillhöra den yrkeskategorin som får höra flest roliga saker som barn kläcker ur sig.

Brukar du skriva upp roliga saker som dina barn säger? Jag kan vara rätt så dålig på det, för man tänker att "det var så kul att det glömmer jag inte", men så glömmer man likförbannat. Förutom de pinsamma sakerna. Som när min dotter såg en random man i mataffären, som förvisso hade ett lite "annorlunda" utseende (han hade inte vunnit genlotteriet om man säger så. Men lika lite som jag kan hjälpa hur jag är skapt, kan han göra detsamma). Oavsett, så ville jag sjunka genom golvet när dottern pekade på honom och sa med hög röst: Titta på honom, mamma, är det en sån där ful gubbe som jag ska akta mig för?

Jag insåg att "ful gubbe" var fel ordval i mina uppläxningar om att man ska hålla sig borta från skummisar. 

Men några citat har jag ändå skrivit upp. Här är mina favoriter från saker som döttrarna sagt.

Jag: Så det finns alltså många religioner, och du är fri att tro på vilken du vill. 

Dottern: Precis som du valde att bli muslim?

Jag: Muslim? Jag är inte muslim.

Dottern: Nej, just det. Det är ju vegetarian du är.


"Jag gillar min mage mest på min kropp. Men alla gillar ju sin mage eftersom den ser likadan ut på alla. De som inte gillar sin mage är de som inte har någon."


Sagt om Alexander Bard.

Dottern: Varför rakar han sig inte nångång?

Jag: Han vill inte.

Dottern: Va? Äger han ingen spegel eller?


"Vi bor nära nästan allt som ligger nära oss."


På flygplanet:

Mamma, kan vi byta plats? Jag har fisit här.


Jag: Snälla, gå inte med skor inomhus.

Dottern: Förlåt mamma, men du kan dammsuga senare. 


"Jag vill inte titta på med pappa-film nu" (*sport)


Dottern: Mamma, jag måste gå och bajsa.

Jag: OK.

Dottern: Kan du hjälpa mig att torka mig sen?

Jag: Absolut.

Dottern: Pappa, mamma ska hjälpa mig att torka mig sen, är det OK med dig?


Jag: Tror du på liv i rymden?

Dottern: Såklart! Det finns ju astronauter.



Denna veckas deal på 20 % på babyhaj.se blir naturligtvis på de fina citatpostrarna. Välj mellan 5 olika typsnitt och tryck vilket citat du vill, något du hört, läst eller kanske sagt själv? Det behöver inte ens vara ett citat egentligen, utan kanske favoritreceptet, ett gott råd eller likande. Oavsett vad du vill trycka på en poster, så ordnar Baby Haj det! Skriv in koden "citat" i kassan på https://babyhaj.se/shoppen/smatt-gott/citatposter/ så får du 20 % på valfri citatposter. 


Dagens låt är Words med Boyzone.

Lyssna här på Spotify.

Eller kika på YouTube.



Kommentarer

Populära inlägg